Pod postacią hiperłącza podpisanego "źródło" podane są witryny internetowe, z których pochodzą cytaty opisujące publikacje.
Prace, w których dr Brodzińska-Mirowska współtworzyła zespół redakcyjny:
"Głównym celem Autorów studiów zamieszczonych w książce było uwzględnienie specyfiki wybranych zagadnień, a przede wszystkim podkreślenie kwestii dotyczących życia społecznego i politycznego człowieka w kontekście płci kulturowej. Różnorodność tematyki podjętej w publikacji (historia i współczesność ruchu kobiecego, edukacja, prawo, kultura popularna i sztuka wysoka, polityka, wybory, system medialny, rynek pracy) oraz jej interdyscyplinarność i bogactwo perspektyw możliwe dzięki autorom zajmujących się różnymi dziedzinami nauk społecznych, pozwalają na wszechstronne ukazanie problematyki i włączenie się do dyskusji na temat roli płci w życiu publicznym."
Jan Paweł II i Europa (2009)
"Polska jest dziś jak książka szyfrem pisana: kto potrafi postawić jej rozumne pytanie, temu także rozumnie odpowie-pisał w 1985 roku bliski przyjaciel Jana Pawła II ksiądz Józef Tischner. Wydaje się, że prawda zawarta w tych słowach była aktualna nie tylko wtedy, w epoce transformacji i nieustannych zmian, ale także i dziś - nie tylko w odniesieniu do Polski, ale również Europy i świata.
Niniejszy zbiór artykułów, które mieliśmy przyjemność zaprezentować czytelnikowi, zdaje się przekonywać także i o tym, że Jan Paweł II był człowiekiem, który potrafił postawić zarówno Polakom, jak i Europejczykom oraz społecznościom o innej tożsamości kulturowej ważne pytania, na które w części otrzymał odpowiedź. Czasem pozytywną, czasem negatywną, ale zawsze rozumną, bo poprzedzoną refleksją."
Nowe media : między tradycjonalizmem a kulturą popularną (2010)
"Nowe media jawią się jako swego rodzaju fenomen, który zrewolucjonizował wiele obszarów życia społecznego. Świat mediów przeżywa dynamiczne i gwałtowne zmiany. Dzisiejsze media, zwłaszcza nowe media, osiągają pozycją na rynku medialnym o wiele szybciej i skuteczniej niż dawniej. Informacja to najważniejszy zasób XXI wieku, za sprawą którego przeobrażeniom uległ charakter świata mediów i jego odbiorców. Nowe media wymagają całkowitej zmiany świadomości, dziś odbiorca jest już współtwórcą, kreatorem zawartości mediów. Zaawansowane technologie generują nowe formy aktywności, z uwagą obserwujemy rozwój, ale i zakres użytkowania platform mikroblogowych, czy portali społecznościowych. Nowe media stają się nową platformą, tworzą przestrzeń, na gruncie której realizowane są rozmaite przedsięwzięcia związane z informacją, edukacją, budowaniem interaktywnych społeczności, czy nowym wyrazem kultury. Wyniki owej interaktywnej aktywności, ale i jej specyfika rodzi wiele pytań. Wieloaspektowość i wielowątkowość tegoż zjawiska jest inspiracją do coraz to nowych analiz i próby odpowiedzi, jaki wpływ mają nowe media na budowanie społeczeństwa obywatelskiego opartego na wiedzy, jak wyglądają relację z mediami tradycyjnymi, jak nowe media oddziałują, jak kształtują kulturę popularną?"
Konteksty kultury popularnej : płeć, sztuka, media (2010)
"Autorzy studiów zamieszczonych w nieniejszej książce poruszają różne obszary związane z kulturą masową i jej kontekstualnymi manifestacjami rozgrywającymi się głównie wokół pytania o tożsamość współczesnego człowieka (pytania o seksualność, miejsce kultury wysokiej, modelowanie świata, w którym żyjemy, za pomocą mediów masowych)."
Sztuka i polityka : teatr, kino (2013)
„Sztuka i polityka” to cykl publikacji, których celem jest próba uchwycenia i zaprezentowania dynamicznej relacji między różnymi gatunkami sztuki a szeroko rozumianą polityką jako zjawiskiem kulturowym. Uwikłanie sztuki i artystów w konteksty polityczno-społeczne ukazane zostało w aspektach instytucjonalnych oraz sztuki w działaniu społecznym – strukturze codzienności, kontekstach krytycznych, historycznych, podejmowanych działaniach na niwie historycznej.
Teatr i film były zawsze wykorzystywane przez świat polityki, ale jednocześnie prezentują stałe wartości społeczne, uniezależniając się od niej. Świadomi faktu, że oba kulturowe zjawiska są fenomenami niezwykle istotnymi społecznie, staraliśmy się pokazać, że związki teatru i kina z polityką sięgają początku istnienia tych dziedzin. Sztuka bowiem odbija relacje polityczne jej współczesne, niosąc swoiste piętno związane z działaniami, jakie ludzie podejmują w sferze politycznej."
Nowe media 4/2013: Polityczne i społeczne aspekty korzystania z nowych mediów (2013)
"Tematyka podejmowana przez autorów w tym numerze koncentruje się wokół społecznych i politycznych aspektów wykorzystywania nowych technologii w procesie kształtowania komunikacji. Wiele instytucji i organizacji podejmuje wyzwania związane z wdrażanie nowych technologii komunikacyjnych, aby dzięki temu zwiększyć efektywności swoich działań. Powstają oczywiście pytania jaki jest skutek tych działań i jakie pojawiają się trudności i bariery. Te i wiele innych kwestii podnoszą w swoich artykułach Autorzy, reprezentujący ośrodki badawcze z całej Polski."
Barbara Brodzińska-Mirowska, Dominik Pokornowski - Rozmowa z Dominikiem Pokornowskim, manager PR, Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu“ w Toruniu
Prace napisane samodzielnie:
Uwarunkowania aktywności politycznej kobiet na szczeblu lokalnym na przykładzie Rady Miasta Torunia (2008)
"Dyskusje na temat politycznej partycypacji kobiet nie cichną i wciąż budzą wiele emocji. Kolejne badania potwierdzają, że wciąż kobiety rzadziej angażują się w sferę publiczną zwłaszcza zaś polityczną. Wydawać by się mogło, że o ile nieobecność kobiet w parlamencie może mieć dość oczywiste powody, związane choćby z koniecznością wyjazdu z rodzinnego miasta (co dla kobiet może stanowić pewien kłopot ze względu na wciąż duże zaangażowanie w prowadzenie domu), o tyle nie jest to już tak proste na szczeblu lokalnym. Nasuwają się zatem pytania dotyczące czynników determinujących udział kobiet w polityce na szczeblu samorządowym, a konkretnie, czy zmienne te w sposób radykalny różnią się od tych, które mają decydujący wpływ na start w wyborach parlamentarnych.
Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce skonfrontowane są z materiałem empirycznym uzyskanym przez autorkę niniejszej publikacji w trakcie wywiadów prowadzonych z kobietami-radnymi Rady Miasta Torunia kadencji 2002-2006. Książka wpisuje się w szeroko prowadzoną dyskusję na temat politycznego zaangażowania kobiet, skupiając uwagę na szczeblu lokalnym, uwzględniając przy tym cechy charakterystyczne dla lokalnej aktywności polityczny oraz nieco inne sposoby rekrutacji elit lokalnych. Wszystkie te aspekty wpływają na postrzeganie przez kobiety-radne ich roli w Radzie Miasta, co bywa istotne dla rozwoju kariery politycznej."
Marketing międzywyborczy w teorii i praktyce : przypadek Platformy Obywatelskiej (2013)
„Książka recenzowana stanowi ważny i interesujący dla nauk o polityce temat badawczy. Przedmiotem rozważań Autorka uczyniła problematykę poświęconą marketingowi politycznemu, a szczegółowiej ujmując – marketingowym działaniom w okresach między kolejnymi elekcjami […] Należy stwierdzić, że w recenzowanym opracowaniu Autorka potrafiła, co jest trudne i wymaga już dojrzałości intelektualnej, ukazać złożone uwarunkowania politycznego manipulowania marketingowego, sformułować frapujące pytania badawcze, a co ważniejsze – przedstawić własny punkt widzenia złożonego obrazu wykreowanej wizerunkowo rzeczywistości […] Przedłożona do recenzji przedmiotowa publikacja powinna ujrzeć »światło dzienne«, i to jak najszybciej, a szczególnie z racji, że tego typu tematyka należy jeszcze wciąż na polskim rynku wydawniczym do rzadkości. Ten niedosyt powoduje bezsprzecznie, że książka ta znajdzie wielu Czytelników, i w moim przekonaniu jest ona wysoce oczekiwaną pozycją. Ma walor nie tylko stricteteoriopoznawczy, ale też została »umocowana« w ramach polskiej »inżynierii społecznej« (tzw. case study)”.
Marketing międzywyborczy jako konsekwencja profesjonalizacji komunikowania politycznego (2011)
Kobiety w polityce - dwa artykuły w książce pod red. Joanny Marszałek-Kawy (2009)